TV TER ZIELE (1474)

Er wordt geknokt om de kijkcijfers. SBS, RTL, Veronica, NPO. Allemaal willen ze veel toeschouwers. Goede kijkcijfers betekenen namelijk dat de reclame-inkomsten gegarandeerd zijn. En die kunnen weer worden toegeschreven aan de omzet en winstcijfers. Daar draait het allemaal om. Ondertussen krijgen we alleen maar nutteloze, kinderachtige shit voorgeschoteld en geneuzel met zogenaamde bekende Nederlanders. Dat volk moet blijkbaar aan het vreten gehouden worden. Die grijpen hun kans om zich zo opvallend mogelijk -lees: aanstellerig- te presenteren. Als ik een programma van dergelijk allooi aanschouw vraag ik me altijd af wat ik er van opsteek of wat de amusementswaarde is. Beide vragen krijgen een negatieve waardering. Het is desastreus wat ons voor de bril getoverd wordt. Soms geloof ik mijn glazen niet en ook mijn oren geven een spontane piep. Verder dan sport, het journaal, Pauw of Jinek, Veronica Inside alsmede een actualiteiten programma of documentaire kom ik niet meer. Naar een film bij de commerciële omroep kun je niet meer kijken want de reclameblokken samen zijn langer dan de film. Het is gewoon irritant. Gelukkig heb ik alternatieven gevonden; een avondje radio kan een opluchting zijn. Netflix is ook een niet uit te vlakken oplossing. Of ik beluister mijn eigen afspeellijst via Spotify en doe ondertussen wat nuttigs in huis. Ik voorspel met volle overtuiging dat de Nederlandse TV zichzelf de nek omdraait en spoedig ter ziele gaat. Het zal mijn reet roesten want prestatieloos bekend Nederland mag van mij in t Gooi stikken. Een heerlijke verlossing lijkt me. Nondedjuu!!!

Geen reactie's

Geef een reactie